Läskigt!

Idag ringde Cissi mej vid 1...hon låg hemma i sängen med feber och hosta. Detta innebar att hon inte kunde komma på kursen ikväll...och vad innebar då det? Jo, att JAG skulle få ansvaret för kursen...LÄSKIGT!!! Ringde Jennie direkt och bad henne vara med, självklart sa hon! Tur att du finns vännen! Så då var det bara att börja planera kvällens kurs. På schemat stod repetition av övningar och ligg på praktiken, och ledarskap och signalspråk på teorin. Två väldigt stora ämnen! Praktiken var inga problem! Mycket kontaktövningar, visitation, hälsa-övning, inkallning och ligg. Sen var det då teorin...två så stora ämnen, hur löser vi det? Jo, vi klipper ner det, tar det mest övergripliga och har mycket diskussion!

Nervös var jag när jag gick på planen. Men gruppen är underbar! Lyssnar uppmärksamt och gör precis det man ber dem om. Och vilka framsteg de gör! Märks verkligen att de tränar! Så det är kul! Inga problem alls där!

Sen var det då dags för teorin...den biten kändes lite värre. Men även här är gruppen bra! De diskuterar och kommer med frågor och egna erfarenheter. Så det är bara att bygga på allt eftersom tiden går. Det kändes jätte bra även här! Så jag är riktigt stolt över mej själv! Och över Jennie så klart! Med henne vid min sida går allt! Tack för hjälpen vännen!

På det hela taget blev det en riktigt lyckad kurs ikväll. Hoppas att deltagarna tycker det med! Kände att jag kunde gå tillbaka en del till mej själv i det vi pratade om med, vilket jag vet av egen erfarenhet är bra om instruktören kan, det blir mer verklighets anknytning på det hela då, inte bara att någon står och maler om att "så här är det", utan visa att man själv inte är bäst på allt heller, alla måste öva och träna innan man kan något.

Var in till stan idag med...var på systemet och lite annat...men vad det är tänker jag inte skriva här! Men är väldigt nöjd kan jag säga!

Imorgon är det Valborg med! Ska bli skoj! Kul att Jennie hänger med också!

Vi hörs folket! Älskar er!
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0