Gräsänka nu då!

Jaha, då var man gräsänka nu då...eller, som jag hellre kallar det, VECKO-SINGEL! Imorse 06.15 åkte Micke ner till skolan i Värnamo. Så nu är det bara jag och djuren hemma. Känns trist, men roligt för honom att få plugga.

Jag tänkte mej en lugn första dag hemma, men inte då! En kaotisk första dag blev det!

I lördags på väg till jobbet gick bilen sönder. Så idag blev det till att ringa verkstan och höra om de kunde laga den. Sen var nästa problem att ta sej dit och hem igen...Grejen är att bilen gick att köra, men bara på batteri drift! Så hade ingen lust att dra iväg och sedan bli stående efter vägen. Så ringde Peter. Han var ute i stugan men skulle komma hem på eftermiddan, och visst kunde han följa med! Så då var det klart, tänke jag och satte mej vid datorn.

Efter några minuter ringde Isabelle. Allt klart för kurs-start och nybörjar agilityn blir på måndagar. Dock så blir kanske tävlingsagilityn flyttad till tisdagar eller onsdagar, så nu blir det antingen till att strunta i den eller lydnaden...trist, men så kan det gå. Sedan ringde jag till Birgit för hjälp med planeringen inför Vardagslydnaden. Och sedan skicka sms till Helen för att höra om hon kan ta mentalkunskapen. Och ringa Jennie för att informera om läget. Så en massa smtal hit och dit för klubbens räkning. Ringde även Lotta på jobbet för att säga att jag kan jobba åt henne nästa måndag. Nu skulle det väl bli lugnt ett tag?? Men nej då!

Efter ett tag ringde Lotta igen...hon har blivit sjuk,och undrade om jag kunde jobba åt henne ikväll. Nja...jag visste ju inte när Peter skulle komma, så det kunde jag ju inte. Okej, hon skulle ringa och fixa någon annan. Efter typ 10 minuter ringde hon igen. Det fanns ingen annan som kunde jobba! Så det blev så att hon åker till jobbet och jag kommer så snart jag kan.

Ringde Peter och hörde om han var på gång hemmåt. Jodå, han var precis hemma och kunde komma direkt. Så nu är bilen på lagning...förhoppningsvis klar imorgon. Sen var det ju det där med hundvakt i kväll då...lilleman kan ju inte vara hemma hela kvällen ensam! Frågade Peter lite snällt och visst kunde världens snällaste svåger och världens bästaste svärföräldrar ställa upp! Men inte förren runt fyra...så ikväll får Jig-Saw vara hos farbor Peter och farmor och farfar medans jag jobbar.

Sen blev det att laga mat...och mitt i matlagningen ringde chefen...ska försöka fixa ett till vikariat till mej, och det lät inte som att det var några större problem...Blev en del snack om olika saker på jobbet med...men tillslut fick jag maten färdig och lyckades äta lite med...

Och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska gå och det blir dags att börja jobba.

En lugn dag?? Nej knappast! Nåja...får ju jobba och få ihop lite pengar iaf!

Kram till er underbara människor! Vad vore jag utan er??
//Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0