Då efterbloggar vi igen då!

Måste bli bättre på att uppdatera bloggen! Kommer ju knappt ihåg vad som hänt när jag ska skriva om det...Men men vi gör ett försök!

Nu börjar kurserna på klubben att ta slut. För två veckor sedan var det avslutning på agilityn, tyvärr! Saknar redan den kursen! I går var det sista gången jag hade hand om fikat...och imorgon är det avslutning på Grundkursen. Skönt att det blir lugnare, men det är ändå trist.

Det som är detso roligare är att agilitycupen är i full gång! Var första tillfället förra onsdagen. Vi ställde upp i både agilityklassen och hoppklassen. Jig-Saw gick bra, men det var ingen Jig-Saw bana på agilityklassen! Var väldigt långa sträckor att springa och det är inte hans grej. Vi diskade oss på en tunnel! Var en raksträcka med en böjd tunnel i slutet. Jag hamnar efter och skriker fram, tunnel! Vad gör då liten vovve?? Jo, han springer runt på baksidan av tunnel och tar fel ingång! *suck* Hoppklassen gick däremot riktigt bra, förutom att det var slalom med på banan...det gjorde att vi vägrade ut oss. Lilleman är inte så bra på slalom...eller rättare sagt, Lilleman tog en hel slalom för första gången dagen innan...så han började skälla på mej och jaga svans och buffa på slalomen. Till slut tog vi oss dock igenom och kunde avsluta loppet. Han var jätte duktig resten, och jag är jätte stolt över honom!

Var ut i stugan i helgen. Skönt att bara åka ut och ta det lugnt! Blev kvar till söndagen. Grillade lite och bara myste. Även Johan, Malin, Alexander och Peter var ute och på lördagen så kom Inger och Kalle ut en sväng. Trevligt, trevligt!

Ikväll var jag upp på klubben med Sandra och tränade i några timmar. Gick riktigt bra! Flera roliga kombinationer med mycket handling. Och Jig-Saw var jätte duktig! Vi lyckades till och med ta en slalom helt felfritt!!! Jätte stolt över min lilla skit vovve! Kändes skönt att se att han faktiskt kan! Vid halv 7 kom Jissica och Ann-Sofie, och så var Bella där fast hon kom upp tidigare. Vi byggde upp banan till morgondagens cup. Jag är glad att jag inte ska vara med i agilityklassen imorgon! Den banan såg svår ut! Plus att det var både slalom, platten och vippan på den, alla hinder som vi har problem med...Imorgon blir det bara hoppklass för oss. Det är som sagt avslutning på Grudnkursen också, och den går före! Men den slutar senast 9, så jag borde hinna med hoppklassen!

Så, det var en liten uppdatering iafall! Enbart hund just nu;P

Kram på er alla underbara människor därute!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jisses vad du tränar och står i :) Det är så kul när man är så motiverad. Kom bara ihåg att leva lite utanför hunderiet också ;)

På väg upp nåt snart? Vi kunde ju åka ut till klubben och köra ett pass agility?

2009-06-14 @ 23:20:28
URL: http://ixaojulia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0