Hmmm...

Känner mej ännu frusnare och segare idag...tror bestämt att det är ngt på G...Vill inte bli sjuk! Orkar inte vara sjuk!

Fick glädjande besked ikväll iaf! Nu håller vi tummarna för att allting fortlöper på ett positivt sätt. Och jag fortsätter att tänka på er! Och jag finns här när du behöver mej. Glöm aldrig det!

Var ut med Jig-Saw på en liten längre tur idag med. Tränade lite fotgående, vilket gick riktigt bra! Han börjar äntligen fatta att det inte bara är att gå vid sidan som gäller, utan att man ska ha kontakt med! Så det går frammåt. Hade honom lös en hel del med, vilket gick super! Duktiga pojken hölls sej intill matte hela tiden! Matte stolt!!

Lånade en massa hund böcker på biblioteket idag. Flera böcker av Anders Hallgren som såg spännande ut och även några andra böcker författade av hundfolk som jag vet är duktiga. Så nu blir det till att läsa! Så får vi se om det är något man kan ha nytta av sedan! Håller verkligen med dem som säger att man ska lyssna på så många instrktörer och hund tränare som möjligt, och sedan sålla ut och använda sej av det som känns rätt för sej själv och sin hund. Det finns ju ingen som känner min hund lika bra som jag! Och därför kan ingen säga "Det här SKA du göra, för det funkar på alla hundar!" Det finns nog INGET som funkar på alla hundar, eftersom alla hundar är individer lika mycket som vi människor är det. Därför måste man anpassa träningen efter hunden. Och även efter föraren, eftersom man själv måste tro på det man gör för att det ska funka. Och man måste VETA vad det är man gör. Visst kan man prova sej fram, men man måste ändå ha ett hum om vad man sysslar med, och vad man vill ha för resultat av det hela. Därför tror jag på att ta tips från så många som möjligt, lagra det i huvudet eller ännu hellre skriva ner det man tycker låter bra, för att sedan sätta sej ner och fundera på om detta kan vara något som funkar på just sin hund, eller om man kanske måste prova på ett annat sätt för att det ska fungera. Det finns så många olika sätt att träna. Många olika vägar för att i slutändan nå samma resultat. Och för att kunna hitta det ultimata sättet för att träna just sin egen hund, så måste man först veta vad det är för hund man har. Och detta är inte alltid det lättaste...Det är först nu jag verkligen börjar känna att träningen funkar för mej och Jig-Saw, det är först nu som vi börjar hitat de sätt att träna som fungerar för oss! Men det viktiga är ändå att alltid ha kul med sin hund, har man inte roligt tillsammans så funkar inte träningen heller.

Hmm...en massa flum om hundar...hoppas inte att mina föredetta svenska lärare ser detta! Då blir de nog knäppa på min grammatik;P Hehe

Nåja...nu har jag fått skriva av mej lite tankar iaf. Kommentera gärna och säg vad du tycker!

Jig-Saw-Du är min största glädje här i livet! Du håller mej igång även när jag mår som sämst!
Billy och Jason-Mina två herrar i svart! Ni är för underbara!
Bonnie-Min lilla solstråle! Varje dag med dej innebär något nytt!
Micke-Utan dej vore livet inte värt ett piss! Älskar dej mer än du anar!
Alla underbara vänner där ute! Jag är så glad att jag har er!

See you out there!
Kisses

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fan vad du börjat uppdatera nu då. Vad gäller hundträningen håller jag verkligen med om att gå för flera instruktörer, men kanske inte lyssna på alla. Alla har ju någonting att erbjuda, sedan finns det vissa som har en hel linje som fungerar bra att följa. Tror det blir kanonbra så fort man lär sig att sortera. Sedan är det ju så att hundarna fortsätter att utvecklas och en metod som fungerade förut kanske ändras.



Eller vad säger du?

Hoppas allt är bra, har inte hört av dig på ett tag.

2009-09-21 @ 14:43:23
Postat av: Jennie

Japp! Nu uppdateras det för fullt;P Ja, visst utvecklas hundarna hela tiden! Och man måste ju alltid anpassa och pröva om! Men det är det som är så roligt med hundträning:D



Jodå, allt är bra! Var roligt att se dej idag! Ska komma förbi butiken nånting med!

2009-09-21 @ 23:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0