Onsdag!

Idag är det onsdag...innebär i vanliga fall Fortsättningslydnad, men det körde ihop sej lite idag, så det blev ingen träning...Normalt sett så börjar träningen 18.30, men då vi skulle spåra idag så skulle vi börja 16.00 istället, vilket inte skulle ha varit några problem. Men just idag så blev jag tvungen att jobba! Så det blev jobb 12.30 till 17.30...och då skulle jag bara ha hunnit upp och typ fikat, innan kursen var slut, så det blev ingen kurs alls idag! Ganska skönt med en klubb-fri dag med! Känns som att jag mer eller mindre bor där uppe just nu!

Lite om gårdagen då...Igår hade vi som sagt extrastämma med bostadsrättsföreningen. Röstning om vilket värmesystem vi ska byta till. Fjärrvärme vann med alla röster utom 2...Så under 2010 kommer vi att få fjärrvärme indragen! Kanske kan bli lite bättre ordning på värmen då...men kan ju allltid hoppas iaf! För det system vi har nu funkar inte alls!!! Antingen svinkallt eller bastu, något däremellan finns inte.

Mötet började 18.00 och vi var klara 18.30. Så det blev till att rusa in efter hunden och väskan och sedan rusa ut till garaget, slänga in hunden i bilen och stampa gasen i botten. Någonstans där hann jag ringa Jennie med och säga att jag var på väg. Dags för vardagslydnad! Så mötte upp hela gänget vid kanonvallen. En upp trissad hund i kopplet som bara gnällde hela tiden....hjälpte ju inte att de spelade fotboll bredvid oss och att man har en bolltokig hund som hellre hade varit på andra sidan staketet än med en jobbig matte!

Super duktigt gäng vi har! De kämpar verkligen med sina små vovvar! Så roligt att se:D Sen blev det en ganska så improviserad teori...men den blev riktigt bra ändå! Även om det spårade ur lite ett tag...Men man ska ha roligt ibland med!

Imorrn ska jag först träffa tjejen som jag är kontaktperson åt. Sen ska jag hinna städa lite (kanske). Och 17.15 ska jag vara på klubben för att träna agility och sedan ha agility forstättnings-kurs. Och så kommer ett stycke sambo hem imorrn med! Och blir hemma 6(!) veckor! Ska bli SÅÅÅ skönt att ha honom hemma ett tag nu:D

Nu gnäller odjuret och vill gå ut...så får väl ta en sväng!

See you out there!
Kisses


Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det skönt med en klubbfri dag ibland. Eller helt hundfri om man har turen att "bli av med" tjejerna. Ibland kan man önska att man hade en hobby man kunde lägga åt sidan -börja sticka kanske? ;) Men ett liv utan hundar? Nä -det går inte!!



Så skönt at du får ha gubben hemma ett tag nu :) Börjar ett nytt jobb imorgon och hoppas då att jag får mer tid med min underbara sambo. Håller tummarna :)

2009-09-24 @ 09:21:16
URL: http://ixaojulia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0