Trööööött!

Ikväll är jag riktigt trött! Men det är en skön trötthet! Inte den vanliga segheten. För idag har jag jag jobbat ordentligt och FÅÅR vara trött!

Vid 15.00 idag anlände jag till klubben. In med hunden på agilityplan och körde några hinder och lite kombinationer. Sedan dök Jessica upp och vi gick in och kopierade lite papper och pratade lite. Sedan ut för att hålla kurs, Agility Fortsättning var det som gällde ikväll. Riktigt duktiga var de! Vi körde lite olika kombinationer så att de fick träna slalom, tunnlar och kontaktfält. Och snacka om att de sög åt sej allt man sa! Super roligt gäng att ha på kurs! Och de har verkligen roligt med sina vovvar!! Efter detta blev det dags för fika. Jag passade på att köra Jig-Saw på de andra kombinationerna en sväng, innan även jag tog lite fika. Tränade lite på vippan, som vi nu fått in riktigt bra! Han flög en gång, men annars är han duktig och lägger sej ner när han kommer till kontaktfältet. Mycket bättre!

Efter detta byggde vi en bana. Super rolig bana var det! Ganska snäll, men med en del klurigheter. Jag och Jig-Saw var också med och körde. Första gången gick åt skogen...Min fina plan som jag byggde upp i huvudet under banvandringen fungerade inte alls när vi körde...Fick lite tips av Jessica, och andra gången gick det lite bättre, men strulade fortfarande en hel del.

De andra var jätte duktiga! Så imponerad av hur bra de klarade alla byten! Kommer bli fina tävlings ekipage i framtiden!

Vid 18.00 avlsutade vi kursen, men än fick inte jag och Jig-Saw åka hem och sova! Jessica erbjöd sej att träna lite extra med mej. Så vi delade upp banan i oliak partier och tränade dem var för sej. Fick tips på hur jag skulle handla bättre, och fick även tipset att inte springa arslet av mej, utan låte Jig-Saw jobba själv mer och att jag joggar efter. Gick MYCKET bättre! Körde till slut hela banan, och nu blev det bara några små fel, men SÅÅÅÅ mycket bättre! Vilken skillnad alltså! Och jag var inte helt slut efteråt heller:D Jig-Saw jobbade super fint, och till och med slalomen gick riktigt bra! Känns bra att få lite hjälp med hur jag ska vara, att få ordning på min handling. Det är ju faktiskt där problemet ligger! Jig-Saw är super duktig och gör precis som jag säger, bara det att jag alldeles för ofta säger fel saker till honom! Om jag säger frammåt och är vänd åt sidan, då är det klart att han springer åt sidan! Skönt att få lite hjälp, det är svårt att träna på sådant här själv! Jessica ska även hjälpa mej innan kurstillfällen. Så vi ska träffas 45 minuter kurserna och träna lite. Ska bli kul! Vill ju kunna börja tävla ordentligt snart! Och nu kanske jag kan bli redo för det med!

Så en massa agility var det på schemat idag! Nu är det snart dags för sängen!

Älskar er alla underbara människor! Utan er är mitt liv meningslöst!
See you out there!
Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0